"همیشه می توان تولدی دوباره داشت..به روز شدن شبهای یکشنبه "

سوالات غروب

آیا اسلام موفق برده داری ؟

آیا ما مجبوریم ؟

آیا امام حسین (ع) به ایرانیان اهانت کرده ؟

چرا امام سجاد (ع) با مختار بیعت نکرد ؟

جواب این شبهات در ادامه مطلب امده

 قبل از جواب دادن به سوالها من از همه شما عذر می خواهم کسی که سوالها رو مطرح کرده ادب رو نسبت به خدای متعال و حضرات معصومین رعایت نکرده    من عینا سوالهای  غروب رو آوردم واین جوابها به صورت مختصر و کوتاهه

در رابطه با مناظره من داوری نکردم چون یک طرف مناظره خودم بودم  پس نظر خودمو گفتم

 واما پاسخ به سوالات

1-  اسلام با برده داری مخالفه واز اول پیدایش اسلام با برده داری مخالفت  کرده ،

طبق نظراسلام هیچ کس نمی تونه انسان آزاد رو برده خودش کنه و......

و............ در ادامه مطلب 

 سوالهای غروب

 دوشنبه 2 آذر1388 ساعت: 17:50                               توسط:غروب

من نمیدانم این چگونه مناظره ای است که در ان نویسنده وبلاگ به جای داوری و بی طرف بودن خود به نفع تیم خودی سوت میزند
ولی من در اسلام چند شبهه دارم که اگر بجای پاک کردن و یا اهانت کردن برایم جوابشان را (در وبلاگ خودم) بدهید سپاسگذار خواهم شد
1 چرا در اسلام برده داری حرام نشده و حرفهایی متضاد با علم امروز زده شده؟؟؟
چرا در جایی از قران گفته شده در دین اجباری نیست ولی در جای دیگر کافران را محکوم به مجازات میکند خب اگر در دین اجبار نیست شاید کسی دوست دارد بی دین باشد ایا سزایش مرگ (اقتلو) است
این است معنی ازادی در اسلام!!!!!!!!!!!!!
2 چرا امام حسین در نامه معروف خود به فرماندار ری چنین میگوید
پست ترین اعراب از با شرف ترین ایرانیان با شرف ترند
وبا شرف ترین ایرانیان از پست ترین اعراب پست ترند!!!!!!!!پس مردانشان را به بردگی بگمار و به زنانشان........(فقط نگویید دروغ است چون اصل این نامه هنوز موجود است و در کتب قدیم و جدید بارها چاپ شده)
3 چرا امام سجاد با مختار بخاطر اینکه ایرانی(موالی)بود بیعت نکرد؟
چرا حضرت محمد با دختر بچه ای 8 ساله ازدواج کرده؟؟؟
به خدا من قصد تخریب ندارم ولی این سوالات در دین من خدشه های بزرگی پدید اورده و انکار یا جوابهای بی استدلال مسلمین این خدشه ها را در وجودم نهادینه کرده
منتظر حضور و جوابتان در وبلاگم هستم

موفق و راستگو باشید

 

 پاسخ من

سلام دوست خوبم امیدوارم خوب باشه جواب ها رو خیلی مختصر وخلاصه نوشتم در رابطه با مناظره من داوری نکردم چون یک طرف مناظره خودم بودم  پس نظر خودمو گفتم

واما پاسخ به سوالات

1-  اسلام با برده داری مخالفه واز اول پیدایش اسلام با برده داری مخالفت  کرده ، طبق نظراسلام هیچ کس نمی تونه انسان آزاد رو برده خودش کنه

ولی قبل از اسلام عده ای زیادی  برده داشتند یعنی مالک برده های خود بودند یعنی در قبال برده خود پول داده بودند واسلام راه حلی را داد تا هم اصل مالکیت وپول مالکان برده ها حفظ بشه وهم برده داری ریشه کن بشه لذا اسلام  از طرفی  تشویق به آزاد کردن بردها کرد و از طرف دیگر احکام بسیاری برای آزادکردن بردها قرار داد مثل کفاره افطارعمدی روزه وحکم عبد مدبروام ولد وموارد دیگر و وقتی شخص آزاد می شد دیگر کسی نمی توانست آن را برده کند .

چون بنا بر نظر اسلام هرگز شخص آزاد برده نمیشه.

2- اسلام  با علم مخالفت نکرده ومخالف علم هم چیزی نگفته بلکه  همیشه مسلمانان رو تشویق به یاد گیری علم کرده. درکل اسلام علوم بشری مثل علوم تجربی رو به خود انسانها  واگذار کرده . البته تجربه نشان داده علم بشری اشتباها تی داشته که بظاهر مخالف دین بوده ولی بعد از گذشت سالها دانشمندان پی به اشتباهات علوم بشری برده و به آن اعتراف کرده اند .وآن را اصلاح کردند.

3-  معنی لا اکراه فی الدین  یعنی خداانسان رومجبور نیافریده بلکه قدرت انتخاب داده  تا ازبین  دینداری و بی دینی یکی روانتخاب کنه یعنی انسان بدون اراده وانتخاب خودش مسلمان ویا کافرنمیشه بلکه با انتخاب خودش کافر یا مسلمان میشه ، در واقع انسان مثل فرشته نیست که در اطاعت کردن خدا اختیاری نداره، یعنی از روی میل خود ش خدا رو اطاعت نمی کنه بلکه مجبوره یعنی قدرت انتخاب نداره یا مثل حیوانات که از خود اختیاری ندارند نیست

اما انسان قدرت انتخاب داره ولی هر کدام از این دو راه را انتخاب کرد طبعات خودش رو داره اگر بخوام یه مثال ساده بزنم مثل اینکه انسان بین  دو راه سر بالایی و سر پایینی یکی رو انتخاب کنه در انتخاب هر کدام آزاده  ولی وقتی انتخاب کرد طبعات آن رو نمی تونه عوض کنه یعنی نمی تونه سختی سر بالایی رو عوضش کنه و تبدیل به راحتی کنه

لذا ما در اصل انتخاب راه آزادیم ولی بعد از انتخاب طبعات آن رو نمی تونیم عوض کنیم

و خدای متعال طبعات هر دو راه رو در قرآن کریم گفته دین داری بهشت رو به همراه داره و بی دینی جهنمو

 لا اکراه فی الدین در عقیده هست اصولا بحث های اعتقادی را نمی شود اجبار کرد یعنی بزورنمیشه عقیده ای را به کسی تحمیل کرد ،اگربشود با تحدید به ضرر یا تحدید به مرگ، شخصی رامجبوربه اقراربه عقیده ای کرداگرچه آن  شخص با زبان اقرار به قبول آن عقیده کرده ولی هرگز عقیده قلبی به آن ندارد. در واقع این اقرار زبانی واز روی ناچاری است وعقیده قلبی او نیست .

البته بحث جبر واختیار خیلی بحث طولانی هست که فکر نکنم لازم باشه همه آن رامطرح کنم

4- در رابطه با روایتی که از حضرت امام حسین (ع) گفتید من تا به حال این روایت رو در کتابهای معتبر شیعه مثل وسائل الشیعه و اصول کافی  ندیدم اگر شما آدرس این روایت رو دارید برام بفرستید.

البته می دانید که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) خصوصا در زمان معاویه  روایات جعلی(دروغی)زیادی درست می کردند .این روایات دروغین رو، درست نقطه مقابل روایات حقیقی ساختند یعنی درست ضدگفته معصومین.هدف آنها از این کار تخریب اسلام و معصومین (ع) بود .

 علمای شیعه برای اینکه روایات دروغین رواز روایات حقیقی تشیخص دهند باید مراحل زیادی را طی کنند وباید تحقیق کنند چه کسانی این روایت رو نقل کرده اند برای همین علمی رو به نام رجال تدوین کردند تا در آن سند روایت رو برسی کنند .

لذا روایتی درسته که در کتابهای معتبر شیعه باشه و سند اون هم برسی شده باشه و یقینی باشه

5- اما در رابطه با مختار :امام معصوم از طرف خدا خلیفه وحاکم بر تمام انسانها ست لذا باید همه با امام معصوم بیعت کنند نه اینکه امام با آنها بیعت کند .

چون خدای متعال معصومین (ع) رو خلیفة الله قرار داده واطاعت از آنها بر همه انسانها واجب کرده، ایرانی وغیر ایرانی فرق نمی کنه امام حسین (ع) هم بخاطر همین با یزید بیعت نکرد چون اون ادعی می کرد خلیفه مسلمین هست .

6- اما نظر امامان معصوم(ع) نسبت به ایرانیان: امامان معصوم (ع) در روایات زیادی از ایرانیان تعریف کرده اند حتی طوری نسبت به ایرانیها محبت می کردند که بعضی از عربها حسادت می کردند .

ضمن اینکه از متن روایتی که شما آوردید  بعید است اینچنین روایتی از حضرات معصومین(ع) صادرشده باشد چون روایات ائمه اطهار سبک خاصی از حیث مضمون وادبیادت عرب دارند

در رابطه با ازدواج حضرت رسول(ص) هم اگر سند و مدرک معتبری داری برام بفرست  جواب در قسمت دوم پایین امده

موفق باشید

 

سوال مجددا از غروب

 جمعه 6 آذر1388 ساعت: 11:59                         توسط :غروب

درمورد برده داری کمی جوابتان منطقی بود یعنی مصلحت اندیشی اسلام این اتفاق در مورد کعبه هم افتاد برای ناراضی نکردن تجار مهم مکه کعبه دست نخوره باقی مانده فقط بتها رفتن و جایشان را به الله دادن
باورم نمیشود که شما ندونید عایشه در 8 سالگی همسر محمد شد!!!!!!
گفته بودی کتاب مثلا کتاب عایشه پس از پیامبر رو بخون
جاری شدن جوی عسل(از خواص عسل این است که سفت باشد عسلی که جاری شود دیگر عسل نیست)جاری بودن جوی شیر(شیر فاسد شدنیست پس جاری بودن امکان ندارد)زندگی کردن در داخل شکم یک ماهی!!!!!!!!!!!!!
البته روایتی هم هست که علی ایرانیان را پناه داد وقتی طلحه و زبیر بعد از قتل عمر به دست یک ایران قصد انتقام داشتند
ولی منم حتما سعی میکنم ان کتاب را یافته و به شما معرفی کنم
من قبل از شما جوابهای منطقی تری هم شنیده بودم و لی جواب شما قانعم نکرد لااقل از ادب شما خوشم امد
وقتی پیامبر بارها گفته که من با مرد عادی کوچکترین تفاوتی ندارم اقای خامنه ای به چه حقی در مقابل سخنان امام جمعه و رییس سپاه که ایشان را منتخب خدا میدانند که عزل و نصب اتو در دست مردم نیست سکوت میکنند
وقتی محمد روزی به خانه فاطمه زهرا میرود وبه او که سفره اش را در کاری اصراف جویانه به پرده خانه اش بدل کرده میگوید تا زنده ای برای خودت کاری کن که من در ان دنیا نمیتوانم به تو کمکی کنم پس چرا مردم الخصوص شیعیان مدام دست به دامان انسانهایی که از محمدی که میگفت من عین مردم هستم هم یک پله پایینترند میشوند
ایا این کار کفر گونه نیست؟؟؟؟؟؟

جواب من                                                                         
سلام
در باره مکه بحث چیز دیگری است چون قبل از اسلام هم  به دستور خدای متعال کعبه محل پرستش خدای یکتا بوده است 
  واین دستور خود خدای متعال است نه مصلحت اندیشی بندگان
اما در مورد عایشه ادعای اهل سنت براینه که عایشه در سن6 یا9سالگی با پیامبر اکرم (ص) ازدواج کرد نه 8سالگی ولی با برسی اسناد دقیق تاریخی بصورت یقینی عایشه 17سال داشته
اما در مورد کتاب این کتابی که شما نام بردید جزء کتب معتبر شیعه و سنی نیست
من در یک صفحه جداگانه اسناد دقیق ازدواج رو آوردم اگر خواستیدمطالعه کنید

http://ahkamali.blogfa.com/page/jvabgorob.aspxآدرس صفحه در همین وبلاگ
این روایت رو هم اولا نادرست ترجمه شده
ثانیا : روایتی معتبر ه که از حیث سند و دلالت صحیح باشه
همین الان هم اگر ما آفریدههای خدا دقت کنیم می فهمیم خدا قدرت داره کسی رو در شکم ماهی بزگ زنده نگه داره
این روایاتی که شما آوردید سند هیچ کدام از این روایات رو ندادید تا ضعف یا صحت آن برسی شود
در مرد مقام معظم رهبری من این سخنرانی رو نشنیدم بس نمی تونم نظر بدم
اما بحث ولایت فقیه در مذهب تشیع یک حقیقت انکار ناپذیر هست
اما در مورد مطلب اخرتون هر سخن و هر راهی که مطابق قرآن و روایات صحیحه باشد در ست و در غیر این صورت راه نادرسته و باطله
بازهم ممنون که حوصله کردی

بحثی کوتاه در باره  روایات

اینکه که روایات جعلی داریم درسته اما ما روایات زیادی دارم که قطعی الصدور وقطعی الدلاله هستند به زبان ساده تر روایاتی داریم که میدانیم یقینا از معصومین صادر شده وازجهت معنی هم روشن و واضح هستند مثل روایت غدیر البته ادله فراوانی برای اثبات این ادعا وجود دارد
آیات قران هم واضح وروشنند چون که برای هدایت انسان آمده اند
البته بعضی کسانی که قرآن را تفسیر به رای و نظر خود کرده اند اشتباه کرد ه اند
چرا که تفسیر یا باید به آیات دیگرو نص قران کریم باشد یا باید به روایات قطعی الصدورویقینی
درضمن یکی از مباحث جدی در روایات شرایط و زمان صدور روایات هست که علما آن را برسی می کنند خصوصا در اثبات احکام شرعی





طبقه بندی: ولایت مطلقه فقیه، 
به اشتراک گذاری:
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389 | توسط : علی عباسی کیخنانی | نظرات()